Ekonomi

Türkiye’de Karayolu Altyapı Güvenliği Yönetimi Konusunda KGM’nin Kapasitesi Geliştirilecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt, Türkiye’de KGM’nin Karayolu Altyapı Güvenliği Yönetimi Kapasitesinin Geliştirilmesine İlişkin Teknik Temel Projesi ile Avrupa Birliği (AB) Karayolu Altyapı Güvenliği Yönetimi Direktifinin uygulanmasının sağlanacağını söyledi.

Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) tarafından AB ve Türkiye Cumhuriyeti ortak finansmanıyla yürütülen “Türkiye’de Karayolu Altyapı Güvenliği Yönetimine Yönelik KGM’nin Kapasitesinin Geliştirilmesine İlişkin Teknik Güçlendirme Projesi Kapanış Çalıştayı” gerçekleştirildi JW Marriot Hotel’de.

Türk mevzuatını Avrupa Birliği (AB) Karayolu Altyapı Güvenliği Yönetimi Direktifi ile uyumlu hale getirmeyi amaçlayan proje, KGM’nin karayolu altyapı güvenliği yönetimi uygulama kapasitesinin artırılmasını ve gelişmiş karayolu altyapı güvenliği yönetiminin sağlanmasını hedefliyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Enver İskurt, çalıştayda, Türkiye’nin ulaştırma alanında AB müktesebatıyla uyumlu en yüksek standart ve kuralları uygulamaya yönelik çalışmalarını kararlılıkla sürdürdüğünü belirterek, “Ülkemizin AB’ye adaylık sürecinde Türkiye- 2002’den bu yana devam eden AB mali işbirliği.” “Ulaştırmanın her sektöründe de bu çalışmaları destekliyor ve hızlandırıyoruz.” söz konusu.

Projenin Türkiye’de trafik kazalarıyla mücadelede ve karayolu altyapı güvenliği açısından önemli kazanımlar getirdiğine işaret eden İskurt, kazaların küresel ölçekte yaşam hakkını tehdit eden unsurlar arasında yer aldığını belirtti.

İskurt, dünyada trafik kazaları sonucu meydana gelen ölüm ve yaralanma sayılarındaki artışın, sosyal ve ekonomik kayıpların önemli seviyelere ulaşmasına neden olduğuna dikkat çekerek, “Bu nedenle bu konuda duyarlı olan tüm kurum ve kuruluşların bu konuda duyarlı olması şarttır. Trafik güvenliği konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde sorumluluklar işbirliği içerisinde sistemli bir şekilde çalışır.” dedi.

Birleşmiş Milletler (BM) Trafik Güvenliği Eylem Planı’nda “dünyada trafik kazalarından kaynaklanan ölümlerin yüzde 50 azaltılması” hedefine dikkat çeken İskurt, şöyle konuştu:

“Türkiye dahil birkaç başarılı ülke dışında diğer ülkelerde bu başarı yakalanamamış gibi görünüyor. Kimsenin hayatını kaybetmediği, ağır yaralanmadığı bir taşımacılık hizmeti oluşturmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu bağlamda,’ Güvenli Sistem’ ve ‘Sıfır Vizyon’ yaklaşımları temel alınarak 2021-2030 Karayolu Trafik Güvenliği Strateji Belgesi ve 2021-2023 Karayolu Trafik Güvenliği Eylem Planı hazırlandı. Strateji Belgesi ve Eylem Planına göre trafik kazalarından kaynaklanan can kayıplarının 2030 yılına kadar yüzde 50, 2050 yılına kadar ise sıfıra indirilmesi hedefleniyor.”

Karayolu trafiğini daha güvenli hale getirme hedefine ulaşma sürecinde projenin karayolu altyapı güvenliğinin sağlanmasına yönelik önemli çıktılar sağladığını belirten İskurt, “Proje ile Karayolu Altyapı Güvenliği Yönetimi Yönergesi’nin ülkemizde uygulanması, kurumsal kapasitenin artırılması KGM’nin karayolu altyapısı güvenlik yönetimini iyileştirmesi.” Geliştirilecek.” değerlendirmesini yaptı.

Dışişleri Bakan Yardımcısı ve AB Lideri Mehmet Kemal Bozay da bu tür projelerin devam edeceğine dikkat çekerek, gelecekte güvenlik unsurunun ön planda olduğu projelerin hayata geçirileceğini ifade etti.

kozaklihaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu